dinsdag 15 mei 2012

De fruitige verleiding


Indien een appel even lekker smaakte als een Chocotoff of als een banaan aan de takken van de speculaas-boom zou hangen, dan zou ik wat meer fruit eten. Helaas is fruit eten niet aan mij besteed, ondanks de vele berichten dat fruit gezond is voor het menselijk lichaam. De smaak van fruit kan mijn smaakpapillen gewoon geen orgasme bezorgen en elke hap naar binnen spelen lijkt wel op een deportatie naar maagschwitz. Fruitsap drink ik daarentegen wel graag. Mijn moeder heeft me steeds een bijzonder en apart geval gevonden en wie ben ik om haar tegen te spreken. Er is wel één ding waar ik steeds voor zorg als ik met gestrekte arm een fles of pak fruitsap uit de winkelrekken haal en dat is de aanwezigheid van teveel suikers. Ik ben nog niet in de levensfase terecht gekomen dat mijn gereedschap onder een figuurlijk afdak moet staan. Vetten en suikers worden dan ook deskundig gescreend alvorens ze de poort van mijn lichaam betreden.

Toch heb ik de indruk dat veel fruitsap-merken een loopje met de waarheid nemen als ze claimen dat ze voor 100% bestaan uit geperst fruit en geen conserveringsmiddelen bevatten. Het Braziliaanse fruitsappenmerk Camp wou haar positionering als "100% natuurlijk" kracht bijzetten door reclame te maken op een wel heel bijzondere manier. Tijdens het groeiproces van het fruit werden plastic boxen over de fruitbloesems geplaatst waardoor letterlijk fruitboxen ontstonden die het logo van het merk hadden. De gekweekte appels en andere fruitsoorten werden - na twee jaar te hebben geëxperimenteed - dan in winkels en beurzen verspreid. Ik vind het alvast een geniale campagne.



Matthieu van den Bogaert | @marketingyudai

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...