donderdag 29 mei 2014

5 Boeken uit de nieuwe Marketing Update in de spotlight

"Lay-out en lettertypes moeten werken als de motor van een auto: die mag je niet horen en hoor je die wél dan is er iets fout." In het nieuwste nummer van Marketing Update maken we een ritje doorheen het landschap van kleuren en typografie, maar houden ook halt bij enkele andere interessante marketing topics. We leggen alvast vijf boeken in uw aanhangwagen die de moeite vormen om te lezen.
• In het artikel "What the Font" maakt redacteur Mark van Bogaert duidelijk dat lettertypes emoties kunnen losmaken. Zo is er de website Bancomicsans.com die zoals de naam al doet vermoeden het lettertype Comic Sans naar de eeuwige jachtvelden wil katapulteren. Een boek dat Mark hierbij aanbeveelt is 'Just my Type' van Simon Garfield.

• Natacha Ciezkowski heeft het over het tijdperk van 'Perfect Information'. Een boek dat ze daarbij in de spotlight zet is deze van Itamar Simonson en Emanuel Rosen 'Absolute Value: What really influences Customers in the Age of (Nearly) Perfect Information.

• In het nieuwe nummer wordt ook even stilgestaan bij het overlijden van Siegfried Vögele. Eén van de must read boeken van deze voorloper van de neuromarketing is 'Dialogmethode'.

• Paul van Damme maakt de lezer warm voor het boek 'The Circle'. Een boek waarin ons leven in alle facetten wordt beheerst door sociale media. Het is een fictief boek dat naast het boek van Orson Welles in de boekenkast zou kunnen staan. Paul maakt in zijn artikel de reflectie naar de wereld van de direct marketing.

• In het artikel 'Trouw met je besturingssysteem' worden 15 inzichten uit het boek van Eric Schmidt en Jared Cohen ' De Digitale Lente' gedeeld. In een vorige blogpost kon je trouwens al 5 extra vaststellingen lezen.

PS: raadpleeg ook zeker de opleidingskalender van het DM Institute.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...