dinsdag 13 mei 2014

Emailmarketing dood? Get a life!

Wie durft beweren dat emailmarketing zo dood is als een pier heeft waarschijnlijk te lang aan de twitterlijm gesnoven. Het is immers niet enkel social media dat de marketingklok slaat om uw consument te bereiken. Onlangs ontving ik een email die me deed beseffen dat emailmarketing best nog springlevend is.

Het was een email van Telenet. "Op zich niks spectaculair aan," hoor ik u al tot hier zuchten. Het straffe van deze email, die me wou aansporen een upgrade te nemen op mijn abonnement, was dat deze op een speciale manier gepersonaliseerd was. Niet alleen de aanspreking, maar ook het bijhorende filmpje sprak me aan met "Matthieu". Correct geschreven en correct uitgesproken. Het voelde aan alsof de kerstman met me aan het 'twerken' was in Disneyland op mijn verjaardag op de beats van mijn favoriete song.



Voor mij was dit een mooi staaltje van emailmarketing dat nooit gelukt was via Twitter, Linkedin of Facebook. Nu html5 meer en meer ingang kent en CRM-databases beter geconnecteerd raken met de emailtools van bedrijven zullen innovatieve filmpjes als deze zelfs steeds vaker rechtstreeks afspeelbaar zijn in de emailbox. Emailmarketing dood? Ga uw mond maar gauw wassen met Facebookzeep!

PS: Je kan je ook laten overtuigen door Tamara Gielen op maandag 23 juni tijdens de workshop 'Hoe scoor je met email-marketing'.


Matthieu van den Bogaert
Redacteur Marketing Update
[T] @marketingyudai



Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...