maandag 29 september 2014

De Online Veranderingsshow: September

Zeggen dat de online wereld snel verandert is een open deur intrappen met je twee voeten samen. In deze nieuwe maandelijkse rubriek geef ik graag een overzicht van de 5 zaken die me de afgelopen maand zijn opgevallen. Het goede nieuws is alvast dat de ‘ice bucket challenges’ van het strijdtoneel zijn weggespoeld.

1. Op vrijdag 19 september deed Netflix (eindelijk) haar blijde intrede in ons land. Ik heb onmiddellijk een account aangemaakt bij deze all-you-can-eat-streamingsdienst. Voor amper 9 euro per maand kan je een hele reeks series en films achter de kiezen steken. Mensen die beweren dat het aanbod wat magertjes uitvalt moeten dringend de citroen van onder hun verhemelte verwijderen. Een boeiende hamvraag voor mij als marketeer is alleszins hoe adverteerders in de toekomst in deze nieuwe wereld hun draai zullen vinden aangezien Netflix zweert bij een advertentieloos kanaal? Meer branded films? Nog meer product placement?

2. Ello how are you? De icebucket challenges waren nog niet van de Facebook-tijdlijnen verdwenen of ik zag overal berichten over Ello.co? Een nieuw sociaal netwerk dat een poging doet om Mark Zuckerberg pijntjes te doen, daarvoor spitsen we beide oren! Ik heb het zelf nog niet volledig kunnen testen aangezien het blijkbaar enkel op uitnodiging is. Na tientallen smeekbedes kon ik pas deze ochtend iemand overhalen om mij een ‘invite’ te sturen.



3. Sinds deze maand kan ik eindelijk mijn Go Pro Camera testen die wekenlang in herstelling was. Ik gebruik het voornamelijk voor professionele doeleinden en met name om timelapses te creëren. Het televisieprogramme Koppen bracht deze maand een reportage over het succes van de GoPro. De reportage: "GoPro, het gedroomde speelgoed voor de creatieveling" kan je herbekijken op de website van De Redactie.

4. Enkele weken geleden bracht Instagram het nieuws dat ze een nieuwe feature hadden: de Hyperlapse. Met het handig tooltje kan je timelapses maken ook al heb je geen al te stabiel hand. Ik heb het zelf nog niet getest en mijn denkbeeldige secretaresse is teveel bezig  haar Ello profiel aan te updaten. Je kan er blijkbaar wel leuke dingen mee fabriceren.

5. Waar is de tijd gebleven toen we tijdens het ruilhandel-tijdperk een geit over de toonbank tilden om een slof sigaretten te betalen. Het moet allemaal digitaal tegenwoordig. Twitter maakte deze maand bekend dat ze een Buy-button gaan toevoegen aan tweets zodat het mogelijk wordt om producten te kopen die je in een tweet ziet staan. Oh ja en in Gent is er ook een Bitcoin-automaat geïnstalleerd. Ik had altijd gedacht dat we de allereerste Gentse neuzen automaat zouden hebben, maar de Bitcoins hebben het gehaald. Straf!




Matthieu van den Bogaert
redacteur Marketing Update

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...