maandag 21 september 2015

Marketing Automation: Trends, Do's & Don'ts

Er zijn een aantal dingen in het leven die doorheen de jaren geautomatiseerd zijn geworden. De afwasborstel die werd vervangen door de vaatwasmachine is mijns inziens één van de grootste voorbeelden van vooruitgang in de geschiedenis van de mensheid. Ook in de marketingwereld heeft de automatisering al jaren geleden zijn intrede gedaan. Het is dan ook hoog tijd dat we een nummer wijden aan de huidige stand van zaken rond marketing automation. Enkele zaken die aan bod komen in dit boeiende nieuwe nummer:





  • Eén van de hoofddoelen van Marketing Automation (MA) is om  je communicatie automatisch laten afstemmen op de interesse van de ontvanger. Het is belangrijk dat je website, CRM-pakket en MA-software een stevig triumviraat vormen. Jan Van Caeneghem geeft in zijn artikel rond dit thema niet alleen 4 automation tips, hij legt ook enkele bottlenecks van Marketing Automation bloot.
  • Wist je dat Schoenen Torfs in 2015 de omnichannel award in de wacht sleepte voor de integratie van online en offline? We hadden een gesprek met Barbara Torfs om te polsen naar de digitale sprong voorwaarts die zij de laatste jaren hebben gemaakt.
  • Wanneer een zoon in de voetsporen van zijn vader treedt, betekent dit niet dat hij exact dezelfde schoenen moet aantrekken. Pieter-Jan De Kroon stapte enkele jaren geleden in het bedrijf van zijn vader, De Kroon Direct Marketing. Daar waar zijn vader zich toespitst op de klassieke DM, heeft Pieter een digitale poot opgericht, Digital Donuts.
  • De nieuwe CEO van Google, Sundar Pichai, vindt dat Google technologie het leven van landbouwer tot Harvard professor makkelijker moet maken. De nestor van de Marketing Update redactie, Erik van Vooren, vraagt zich af of 'the internet of things' ons leven effectief wel beter zal maken. Hoe kunnen we omgaan met deze technologische tsunami?
  • Zal Copywriting automation de tekstschrijver uitroeien? We stellen u alvast gerust dat copywriters geen volledig bedreigde diersoort worden. Toch zijn er tools in opmars die een deel van het werk overnemen. Zo is er bijvoorbeeld Persado, een softwarebedrijf dat via een database met miljoenen zinnen online advertenties maakt en deze via A/B-testing analyseert. Wat kan een menselijke copywriter dan meer dan een robot?

Eén van de hoofddoelen van marketing automation is om het leven van de marketeer eenvoudiger te maken en hem/haar van bepaalde taken te ontlasten. Op die manier ontstaat er meer tijd die vrij gemaakt kan worden voor strategische zaken. Op 29 oktober 2015 komt Jan van Canaghem naar de communicatieloft te Gent om tijdens een interactieve workshop werk te maken van jouw marketing automation. Schrijf je snel in want de plaatsen zijn beperkt!



Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...