maandag 30 november 2015

De online veranderingsshow: november



De dertig dagen van de maand november zitten er weer op. Ik was de afgelopen dagen aangenaam verrast door de video van de Duitse supermarktketen EDEKA. De video is een mooie vorm van storytelling en het bewijs dat video een krachtig communicatiemiddel is. Wist je trouwens dat, als we de glazen bol van Cisco mogen geloven, tegen 2019 de optelsom van alle vormen van videocontent bij consumenten zo’n 80 procent zal uitmaken van alle internetverkeer. Het zou tegen dan vijf miljoen jaar duren om alle videocontent te bekijken dat maandelijks wordt geproduceerd. Uit de band springen met je videocontent is met andere woorden cruciaal. Op marketingvlak zijn er deze maand ook nog een aantal andere zaken uit de band gesprongen.

1. Indien sjoemelsoftware, bibberpremie of schijnveiligheid het niet halen als woord van 2015, dan is de kans groot dat Adblockers met de troffee is gaan lopen. De laatste maanden staan marketingblogs- en websites zwanger van de berichten over de problematiek van Adblockers. Het is dan ook leuk om hier af en toe ook eens een positieve en creatieve noot over te lezen: Hoe Boondoggle op een geniale manier de juiste talenten recruteerde.

2. Op Frankwatching was ik enorm getriggerd door een artikel met de titel: In 2020 gebruikt niemand meer Google Search. Op het eerste zicht dacht ik dat de auteur zich al aan het opwarmen was met Gl├╝hwein, maar als je het artikel leest ontdek je een grote bron van waarheid. Sensoren, the Internet of things, Artificial Intelligence, etc maken dat we betere zoekresultaten krijgen voorgeschoteld zonder dat we er zelf actief naar zoeken.

3. Bent u al een Snapchat-gebruiker? En uw bedrijf, is dat al actief op snapchat? Nee! Dan wordt het misschien hoogtijd om hier in 2016 werk van te maken. Het platform wordt steeds vaker door bedrijven en marketeers gebruikt om vooral jongeren te bereiken. Goed om te weten is dat Snapchat deze maand de Story Explorer uitrolde.

4. Vandaag de dag zitten de meeste mensen vastgeplakt aan hun smartphone om te texten, selfies te nemen of te facebooken. Volgens het Rijksmuseum te Amsterdam gaat hierdoor een deel van de kunstbeleving aan de bezoekers van het museum voorbij. Ze “verbieden” dan ook sindskort fototoestellen en smartphones en roepen de bezoekers op om de kunstwerken te tekenen zodat de creativiteit naar boven kan borrelen.

5. Het volledige marketingupdate-nummer is volledig gewijd aan privacy. Wie het artikel “Here’s why privacy experts are concerned about Mattel’s new Hello Barbie” leest, begrijpt dat Privacy voor veel marketeers balanceren is op een slappe koord.



Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...