zondag 31 januari 2016

Zijn marketing en sales twee handen op één buik?



De sales- en marketingafdeling gedragen zich in veel bedrijven zoals kat en hond. In het nieuwe Marketing Updatenummer voelen we daarom Tobias Tousseyn, marketing manager van Vente-exclusive.com, aan de tand hoe sales en marketing bij zijn webwinkel zijn georganiseerd. Wist je dat een sterk merk op Vente-exclusive.com op vier dagen tijd gemiddeld 100.000 tot 200.000 unieke bezoekers haalt? Of dat er dagelijks 12.000.000 ‘events’ (clicks, views) op deze webwinkel gebeuren? Eric De Clercq, business developer bij Graydon, wijst er in het artikel ‘Wat doe je met data?’ dan ook op dat wie data op de juiste manier weet toe te passen, veel meer uit salesinspanningen haalt. Wie trouwens sales zegt, neemt vaak ook Google Adwords in de mond. Gerdi Van Kerckhoven geeft in haar artikel tips hoe je best te werk gaat bij het opzetten van een doeltreffende Adwordscampagne.

In het nieuwe 24 pagina’s tellende Marketing Updatenummer schotelen we verder nog vele andere marketinginzichten voor om de vingers van af te likken. Zo schieten ‘branded magazines’ als ‘The Red Bulletin’ (Red Bull) en Pineapple (Airbnb) de laatste jaren als paddestoelen uit de grond. Katleen Van Landschoot gaat dieper in op Food Nomads, het huismagazine van het gelijknamige Vlaamse initiatief van Jorien Willems. Henny Van Gerwen doet je op zijn beurt dan weer watertanden bij de gedachte hoe je door één pond te investeren in een doeltreffende winback-campagne, 11,7 pond kan terugverdienen. Kortom veel food for thought in het nieuwe nummer. Nog geen abonnee? Aarzel niet en word vandaag nog lid om je marketinginspanningen nog meer te laten renderen.




Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...