dinsdag 20 oktober 2009

Passie cirkels

In het DM Update seminar van 16 oktober hielden Wim Provoost (http://www.headoffice.be/) en Frédéric De Vries (http://www.proximity.bbdo.be/) een pleidooi om af te stappen van de traditionele socio-demografische technieken van segementering. Frédéric refereerde naar het bewuste Cluetrain manifesto van 1999 waarin gezegd wordt: "markets consist of human beings, not demographics." Ze stelden voor om over te schakelen naar Passiecirkels. Daarmee bedoelen ze: segmenteer je boodschap op basis van de passies van je doelgroep. Hoe ken je de passies van je doelgroep? Simpel: omdat mensen deze informatie zelf publiceren via oa Facebook of Linkedin. Dat betekent dat de consument zelf de database beheert en up-to-date houdt. Door het kiezen van de juiste trefwoorden kan jij korte advertenties plaatsen (brand pages) bij de juiste doelgroep (dwz waarvan de passies aansluiten bij je merk). Als je erbij was op 16 oktober of als je zelf ervaring hebt met een gelijkaardige aanpak, post dan jouw reactie op deze blog.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...