In het volgende nummer van DM Update, dat op 30 januari verschijnt, heb ik het in mijn colomn over de vraaag welk medium het best geschikt is voor koude prospectie-acties in B-to-B. Sommigen zijn geneigd om louter op basis van de kosten radicaal te kiezen voor e-mail. Ik wijs erop dat er behalve de kosten ook nog andere zaken in overweging moeten genomen woden, zoals de aard van uw doelgroep. Niet alle doelgroepen gebruiken even intensief e-mail bij de uitoefening van hun beroep (denk bv aan schrijwerkers, horeca uitbaters, garagisten enz). Ook het bereik is een factor die meeslpeelt. E-mail is een opt-in medium, dus zijn de beschikbare lijsten eerder beperkt. Adressenlijsten voor direct mail hebben altijd een groter bereik. Je moet je database voeden met nieuwe e-mail adressen om bloedarmoede te vermijden. Ook de bekendheid van uw firma/merk zoals die verschint in de "sender" regel heeft een impact. Tenslotte tonen studies aan dat diect mail een hogere recall heeft dan e-mail, wat de versterking van uw merkimago ten goede komt.
Lees de details in DM Update.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten