vrijdag 21 oktober 2011

Het WII-FM-principe

Kent u de psychologische grondprincipes voor een geslaagde schriftelijke dialoog? Eén ervan is het "WII-FM-principe." Het betekent dat de prospect zich altijd afvraagt " What's In It For Me?" Het antwoord op deze vraag bepaalt of uw mailing, folder of brochure al of niet gelezen wordt.

Doorstaat uw brief, folder of -emailing de WII-FM test?

Voor de WII-FM test hebt u twee pennen nodig: een groene en een rode. Omcirkel groen overal waar in de brief of folder de woorden u, uw, jou, je, jouw staan. Omcirkel rood overal waar de woorden: wij, ons, onze, ik, uw merknaam of bedrijfsnaam staan. Tel het aantal groene cirkels en vergelijk ze met het aantal rode cirkels. U moet MINSTENS 2 keer zoveel groene cirkels tellen als rode cirkels. Dat is een aanwijzing dat uw tekst klantgericht geschreven is. Het is een simpele maar bijzonder effectieve test om de dialoogkracht van uw mailing (of e-mailing) te evalueren.

Dit is één van de vele uiterst praktische tips die u ontdekt in het introductieseminar “De creatie van succesvolle direct mailings, folders en brochures” met prof. Erik Van Vooren.


Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...