Doelstelling
In deze workshop krijgt u concrete tips voor de inhoud en de vormgeving van uw direct mailings, folders en brochures. U maakt kennis met de beroemde Dialoog Methode van prof. Vögele.
Doelgroep
Als u instaat voor de uitwerking of de beoordeling van de direct mailings, folders of brochures in uw bedrijf dan biedt deze workshop u zeer concrete tips en richtlijnen. De principes worden meteen toegepast op uw eigen mailings, folders en brochures U keert terug met zeer concrete verbetertips.
Grondprincipes voor een geslaagde schriftelijke dialoog
- Waarom is direct respons communicatie anders dan imago communicatie?
- Wat is uw responsdoel?
- Wat is de impact van de doelgroep (zowel B-to-C als B-to-B ) op uw boodschap?
- Hoe maakt u een aantrekkelijk aanbod?
- Waarom zijn de eerste seconden zo cruciaal?
- Hoe oordeelt ons brein op basis van die eerste indruk?
- Gebruik de vragen van de lezer als startpunt
- Hoe moet u de leesdialoog structureren?
Toepassing van de grondprincipes
- Vormgevingstips voor de brief
- Vormgevingstips voor de folder of brochure
- Vormgevingstips voor de antwoordkaart of het antwoordformulier
- Welke extra bijlagen kunnen uw maling versterken?
- Maak een inventaris van de verbeterpunten in uw eigen direct mailing, folder of brochure.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten