zondag 23 november 2014

Vrouwen zijn ook mensen

Zes keer per jaar perst een team van marketingexperts een nieuw Marketing Update-nummer uit hun klavier. In nummer 116 wordt er, naast andere actuele marketingthema's, een antwoord gezocht op de centrale vraag of je marketingcampagne voor een vrouwelijk doelgroep een andere aanpak vergt dan deze voor een mannelijke doelgroep. We hebben het daarnaast ook over Tomorrowland, enkele must-read marketingboeken en ramen uit Marche-en-Fammene. De onderstaande vijf teasers werden alvast door een onschuldige kinderhand uit het recente Marketing Update nummer geselecteerd.


1. In zijn artikel "Vrouwen zijn ook mensen" wijst copywriter Mark van Bogaert op het feit dat de keuze van modellen bij advertenties (mannen versus vrouwen) een belangrijk effect kan hebben op de doelgroep. DHL (Noorwegen) zag bijvoorbeeld dat een kortingsaanbod 108 procent beter scoorde als de afgebeelde koerier, in plaats van een man, een vrouw was.

2. Johan verest bespreekt 4 creatieve campagnes voor, over en met vrouwen. Wist je bijvoorbeeld dat Amnesty International in Australië gebruikt maakte van de datingapp Tinder om het probleem van uithuwelijkingen aan de kaak te stellen. Wanneer vrouwen bepaalde profielen aanklikten kregen ze de boodschap 'niet elke vrouw krijgt de kans haar partner te kiezen', waarna de gebruiker werd verzocht een petitie te ondertekenen.

3. In het artikel 'De kracht van content marketing' krijg je een kort verslag en tips van het Marketing Update Seminar dat plaats vond begin oktober. Gebruik jij al buyer persona's om je (potentiële) klanten te visualiseren? In het artikel 'Sofie is Hilde niet' diept ook redacteur Frans Reichardt de troeven en valkuilen van klantpersona's nog verder uit.

4. "Waarom marketing niet vergelijken met dating?" Dit is één van de vragen die Gerdi van Kerckhoven zich stelt in het artikel rond H2H marketing, wat staat voor Human to Human Marketing. Ze houdt een pleidooi om, net zoals bij B2C marketing, bij B2B marketing de ontvanger op een persoonlijke manier te benaderen en te verleiden. Een aanrader volgens haar is de website van Michael Brenner b2bmarketinginsider.com in je feed op te nemen.

5. Henny van Gerwen trakteert de lezer op de winnende campagnes van de DMA Echo Awards. Eén van die straffe campagnes is het onderstaande 'Elmsta 3000 Horrorfest' (Saatchi & Saatchi Stockholm).




Ben je nog geen Marketing Update abonnee, dan kan je deze zonde recht trekken door nu je nu te abonneren. Ontdek eveneens dat je heel wat voordelen ontvangt.

 

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...