Dit is de mening van Georges Van Nevel, oprichter managing director van DVN
De belangrijkste reden om met vaste mensen in dienstverband te werken is de toegevoegde waarde. Er is meer kruisbestuiving. Dit is in principe veel minder het geval bij het werken met freelancers. Zij komen maar beperkt in het proces tussenbeide. Bijvoorbeeld bij de creatie van een campagne. In de uitvoering is hij of zij niet meer te bespeuren. Nochtans, in die uitvoering kunnen tal van zaken plaatsvinden die een DM actie/campagne kunnen versterken. Het is een continu proces. Niet een éénmalige tussenkomst.
Om met vaste mensen te werken moet er evenwel voldoende volume qua werk aanwezig zijn. Anders is het economisch niet haalbaar. Binnen het DM vak zijn er dan ook nog zoveel specifieke domeinen dat het niet altijd mogelijk is om alle specialisten in huis te hebben.
Als men een freelancer inschakelt, is het een conditio sine qua non dat deze echt de cultuur van het bureau kent. Het moet klikken. De juiste chemie tussen mensen zorgt voor een enorme toegevoegde waarde. Dit uit zich op 2 manieren: een betere campagne/actie en veel lagere kosten. Dat gaat hand in hand. Verrassend misschien. Nee, helemaal niet. Mensen die ingespeeld zijn op elkaar zijn creatiever en tegelijkertijd economischer.
Het volledie artikel staat in de nieuwste 1-2-1 Update, het magazine van en door direct en digital marketeers
Geen opmerkingen:
Een reactie posten