maandag 5 mei 2014

Google Analytics workshop

Stel je voor dat je een feestje organiseert waar duizenden mensen op afkomen, genodigden, party-crashers en verdwaalde zielen. Ben je in staat om achteraf te vertellen hoe lang de gasten gemiddeld bleven, waar ze allemaal vandaan kwamen en of ze al eens eerder over de vloer zijn geweest? Met mijn geheugen ben ik al blij dat ik mijn eigen tantes en nonkels herken op familiefeesten. Wat als het event online plaats vindt. Wie speelt dan het alziende analyse-oog?



Opleiding Google Analytics

Google Analytics, juist ja, u hebt de term al eens horen vallen door uw webcollega's en vermoedelijk al eens wat webstatistieken onder ogen gekregen. Wim van der Mark komt begin mei uw kennis over Google Analytics en Google Adwords opkrikken tot een hoger niveau. Schrijf u snel nog in.

Drie weetjes over Google Analytics

Tot slot nog drie weetjes over Google Analytics zodanig dat u al een deftig mondje kan meepraten met de digitale webkonijnen van uw bedrijf.

1. Wie nog groen ziet achter zijn Google Analytics oren kan - naast het volgen van de hierboven aangehaalde workshop - reeds kennis opsnuiven op Slideshare of Lynda.com. Weet ook dat Google een online Training en certification onderdeel heeft wat je kan verder helpen bij enkele prangende vragen.

2. Wist je dat Google Analytics naast de gratis versie ook een 'premium' (betalend) pakket heeft? De 'one million dollar question' is of het de moeite loont om hiervoor de geldbeugel boven te halen? De onderstaande drie voorbeelden illustreren dat het in beperkte gevallen wel wenselijk is.
- Je website moet miljoenen hits per maand verwerken. Met het gratis pakket kan je 'slechts' 10 miljoen hits verwerken. Websites als Facebook, Amazon en de grote nieuwssites als hln.be halen deze kwijlende grens echter op hun digitale badsloffen.

- In plaats van de gangbare data sampling, kan je dankzij het premium account beschikken over on time data. Met andere woorden, daar waar de data-analyse met het gratis pakket met de beperkte natte vinger gebeurt is de data van de betalende versie veel betrouwbaarder.

- Je hebt nood aan op maat gemaakte consultancy en account management van Google. Als je weet dat je met een dergelijke upgrade kan segmenteren op basis van 50 variabelen dan is een helpende hand wel handig.

3. Het nieuwe buzzword in dataland van de laatste maanden is Universal Analytics, de opvolger van Google Analytics. Wie Google Analytics goed beheerst, is zonder twijfel snel weg met deze nieuwe tool. Lees eveneens: http://www.seotakeaways.com/beginners-guide-to-universal-analytics-creating-custom-dimensions-metrics.

Wat Google Analytics gaat doen naar de toekomst toe met deze drie tools ( De gratis versie, upgrade versie en Universal Analytics versie) is m.i. niet echt duidelijk maar de basis goed beheersen is zonder enige twijfel een absolute noodzaak.



Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...