woensdag 16 juli 2014

Marketing Update 114: Broadcast Yourself

In het nieuwe nummer van Marketing Update staat Youtube centraal. Het kanaal zag op Valentijnsdag 2005 het levenslicht en de liefde van het publiek voor dit videokanaal van Google is sindsdien alleen maar toegenomen. Reden genoeg voor de redactie om er een heel nummer aan te wijden. We hebben daarnaast zoals altijd ook aandacht voor andere marketing-en communicatietrends. Alvast vijf vaststellingen uit het nieuwe nummer:
1. In 'Iedereen marketeer' stelt Paul Van Damme zich de vraag waarom je als adverteerder nog tonnen euro's zou uitgeven voor de productie van filmpjes, waarbij de filmische kwaliteit vaak de overhand krijgt op de boodschap of de brand awareness. "Who took my badjas?" Ja, wie was dat ook al weer? In zijn tweede artikel "Hoe haalt Zaka hoge kijkcijfers" geeft Paul het antwoord op de vraag wat je als marketeer in dat geval veel beter kan doen op Youtube.

2. Gerdi van Kerckhoven zet de Linkedin bedrijfspagina in de spotlight. Ze haalt onder andere het mooie voorbeeld aan van Delta Airlines die een partnership aanging met Linkedin. Het resultaat is Delta Innovation Class, een programma waarbij mensen via Linkedin op een vlucht in contact kunnen komen met een mentor.



3. Annick Colman gaf eerder dit jaar een workshop aan het DM Institute rond Explainer Video's. Je hebt deze sessie gemist? Geen nood, in dit nummer geeft ze twee pagina's vol tips. Wist je bijvoorbeeld dat je geen tekenacademie moet hebben gevolgd om een storyboard te creƫren? Software als StoryboardThat en Storyboard Pro van Atomic Learning kunnen je helpen.

4. In de coverstory 'Spiderman met boekentas' krijg je een interview voorgeschoteld met Tom Rumes, televisieregisseur en docent aan de Thomas More Hogeschool. Hij geeft inzichten rond onder andere multiplatform delivery, interactiviteit en viral video's. Wist je trouwens dat deze onderstaande hoax van zijn hand is?



5. Frans Reichardt snijdt in "Email more & Don't be stupid" een ontzettend boeiende discussie aan. Waarom zou je tijd en energie stoppen in segmentatie om daarmee het e-mailvolume te verlagen en het percentage opens en clicks met ocharme enkele percentages te verhogen. Is het sop de kolen wel echt waard?
Nog geen abonnement op Marketing Update, geen nood u kan dit euvel onmiddellijk recht zetten! Zo, nu ben je weer volledig mee.



Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...