Hillary for president
Het was voor velen geen verrassing toen Hillary Clinton deze maand aankondigde dat ze het 'Witte Huis' in 2016 wil veroveren. Er was wel wat verbazing toen het logo uit de campagnehoed werd tevoorschijn getoverd. Het ziet er uit als een logo dat in allerijl in Microsoft Paint is gemaakt. Ook de complottheorieën lieten ondertussen niet op zich wachten. In ieder geval hopen we dat ze de republikeinen online en offline in de pan hakt. [leesvoer].
De slimme horloge voor senioren
Er bestaat geen twijfel dat 'The internet of things' ons leven in de toekomst nog verder zal beheersen. Sportpsychologen waarschuwen daarbij in toenemende mate voor burn-outs die de meer dan 30.000 beschikbare gezondheidsapps, waarmee je sportieve prestaties online kan meten met je vrienden, kan veroorzaken. 'The internet of things' heeft gelukkig ook heel wat positieve kanten. Denk maar aan het Vlaamse Embracelet-project, dat senioren via een 'slimme horloge' in staat moet stellen om langer zelfstandig thuis te wonen. [leesvoer]
Gerommel in de krantenwereld
Media21, de koelorganisatie van enkele onafhankelijke en nieuwe media-initiatieven, is niet te spreken over het feit dat de grote papieren jongens (De Persgroep en consoorten) nog steeds geen BTW aan hun klanten hoeven door te rekenen voor hun producten. Zowel de papieren kranten als de digitale nevenproducten ontsnappen aan de 21% BTW-dans. Apache en Newsmonkey moeten daarentegen wel de volle pot doorrekenen en spreken van een historische scheeftrekking en concurrentievervalsing. In het kader van de Tax shift-discussie pleiten ze voor het structureel ondersteunen van de journalistiek in plaats van het ondersteunen van mediabedrijven. [leesvoer]
Sabam Satan
Ieder jaar maakt het 'International Reputation Institute' een rangschikking van bedrijven volgens hun reputatie. In de Belgische lijst staan Tiense Suikerraffinaderij, Colruyt en Neuhaus op het erepodium. De kans dat Sabam ooit in de top 1000 komt is deze maand weer enorm geslonken. De organisatie kwam in het nieuws omdat ze van bloggers auteursrechten wou gaan innen wanneer ze YouTube filmpjes zouden embedden op hun blog. Ondertussen hebben ze de maatregel al ingetrokken, maar heeft hun reputatie opnieuw een flinke knauw gekregen. [leesvoer]
Google Time
.@Google’s #Mobile Friendly Algorithm A Week Later: Was It Really #Mobilegeddon? by @rustybrick http://t.co/Y3YJXMDDao
— Search Engine Land (@sengineland) April 29, 2015
Er gaat geen maand voorbij of Google haalt de krantenkoppen. Zo werkt Google aan een project dat je toelaat om via Gmail rekeningen te betalen. De Amerikaanse zoekgigant stelt zijn gebruikers vanaf nu ook in staat om hun volledige zoekgeschiedenis te downloaden. Het belangrijkste nieuws uit het Google-kamp was echter ongetwijfeld het gevaar van de zogenaamde Mobilegeddon, het risico dat je website in de zoekresultaten drastisch daalt als je geen mobiele versie hebt van je website. Volgens vele webmasters valt de schade al bij al nog mee. [ leesvoer]
Matthieu van den Bogaert
Redacteur MarketingUpdate
@marketingyudai
Geen opmerkingen:
Een reactie posten