donderdag 20 augustus 2015

Twitter Tools voor u geselecteerd

Vandaag viel het me voor het eerst op dat ik reeds meer dan 16.000 tweets de wereld heb ingestuurd. Toegegeven, de ene tweet zou Hendrik Conscience retweeten, de andere tweet zou zelfs Betty grammaticaal te eenvoudig vinden. “De tijd gaat snel, tweet hem wel,” zei mijn grootmoeder steeds toen ik klein was. Als ik er echter bij stil sta hoeveel tijd ik reeds besteed heb in Twitterland verschiet ik ervan dat ik nog geen eigen paspoort heb gekregen. Ik hecht steeds meer en meer belang aan tools om het twitterwerk wat efficiënter te laten verlopen. Dit zijn de 3 tools die ik het meest hanteer de laatste tijd. Aarzel zeker niet om je eigen tools te sharen.

Twtpoll
Als marketeer zou je graag in het hoofd van je klant willen kruipen om te horen en zien hoe hij of zij over je merk en producten denkt. Je kunt echter ook handige apps hanteren zoals Twtpoll die je toelaten een online survey op te stellen via Twitter. Het kan gaan van een eenvoudige meerkeuzenvraag tot uitgebreide vragenlijsten.

Spruce
Uit ervaring weet ik dat beelden veel beter werken dan enkel tekst. Wie tekst op een foto wil zetten hoeft daar niet per sé photoshop voor te openen. Het kan ook veel eenvoudiger. Via Spruce kan je in een handomdraai tekst toevoegen aan een geüploade afbeelding en vervolgens eenvoudig tweeten

ManageFlitter
Wanneer je op Twitter zit wil je vaak weten wie je volgt en of deze persoon jou terugvolgt. Wanneer je 10 mensen volgt kan je dit nog handmatig checken, maar vanaf 100 contacten kan je wel wat hulp gebruiken. ManageFlitter geeft je een overzicht wie jij volgt en/of deze persoon je terugvolgt. Bovendien kan je snel zien of deze persoon de laatste weken of maanden nog heeft getweet. Op deze manier kan je je volgerslijst op orde stellen.

Matthieu van den Bogaert
Redacteur Marketing Update


Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...