maandag 30 november 2015

Heb jij schrik om je toetsenbord aan te raken?



Toen God de vader op de zevende dag zijn schepping had voltooid ging hij moe maar voldaan in zijn zetel zitten. Het was nu aan de mens om het leven zin te geven en nieuwe zaken te scheppen. De mensheid schudde daarop als antwoord doorheen de eeuwen het wiel, elektriciteit en het internet uit de eigen mouw. Ongewild hebben we met de schepping van dat laatste ook een duiveltje het levenslicht laten zien. God kan misschien nog steeds alles zien, het internet ziet meer. Big data voorspelt bijvoorbeeld ons aankoopgedrag en legt patronen bloot waar we zelf niet bij stilstaan. Onze privacy is volgens velen in groot gevaar. De apostelen van Marketingupdate zagen het dan ook als hun taak een nummer vol te pennen over privacy. Het is een bescheiden bijbel geworden die consumenten en marketeers meer kennis moet bijbrengen over privacy.


Via een privacy-alfabet hebben we getracht om meer inzicht te geven in 26 feiten over privacy, Harry Demey (CEO LDV United) en André Weening (commercieel directeur van MCLS) geven in de rubriek tweespraak hun ambigue kijk op het gebruik van big data. Ivan Vandermeersch, secretaris-generaal van de Belgian Direct Marketing Association, geeft op zijn beurt duiding bij de geplande regulering rond dataprotectie in Europa. Frans Reichardt is al jaren onze redacteur in Nederland. Hij is de uitgelezen persoon om enkele privacycases uit Nederland onder de loep te nemen. In het artikel 'Sociale media hebben het op jou gemunt' geeft Natacha Ciezkowski duiding bij het belang om alert te zijn van ons gedrag op social media. Oh ja, Erik van Vooren stelt zich in zijn column de vraag of er een god bestaat. Sinds de schepping hebben we immers niet veel meer van hem gehoord. Geen postkaart, zelfs geen email.


Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...