Experimenteer met social video.
65 procent van de videocontent zou vandaag de dag via een smartphone bekeken worden. Mijn doel voor 2016 is te experimenteren met apps als Meerkat, Periscope, Boomerang, etc. In het volgende MarketingUpdate-nummer wordt een volledig artikel gewijd aan dit onderwerp.
Creatieve inhakers op basis van social media monitoring
Ik was onder de indruk van de manier waarop reclamebureau TBWA een campagne ontwikkelde voor McDonalds, dat gebaseerd was op een liedje dat enkele fans op Youtube hadden geplaatst. [video]. Beter je social media monitoren en opportuniteiten detecteren is de boodschap.
Ontwikkel een strategie voor je ambassadors
Daar waar het organisch bereik van posts op Facebook nog zo'n 12 procent bedroeg in 2013, is dat gezakt naar zo'n 3 procent in 2015. Als merk heb je dus nood aan brand ambassadors. Volgens onderzoek zou het bereik van een organische post van een merk met 50.000 fans even groot zijn als dat van 5 brand ambassadors van het merk. Geen idee of de cijfers kloppen, maar focussen op je brand ambassadors kan wonderen doen.
Content recycleren is toegestaan
Er kruipt veel tijd in het schrijven van een tekst of het maken van een video. Als je weet dat 60 tot 70 procent van online content totaal geen aandacht krijgt, dan is het wellicht niet slecht om af en toe oude zaken uit de kast te halen, al dan niet met een nieuw jasje erond.
Matthieu van den Bogaert
redacteur MarketingUpdate

Geen opmerkingen:
Een reactie posten