woensdag 24 maart 2010

De 10 geboden van de Marketing Day

Toen Mozes jaren geleden neerdaalde van zijn berg in de sinaï-woestijn schudde hij twee stenen tafels uit zijn mouwen met daarop de 10 geboden. Toen ik gisteren van de Brusselse kunstberg neerdaalde schudde ik alvast Piet Huysentruytsgewijs 10 gedachtesprongen uit mijn twee hersenhelften.
 Twittergewijs licht ik de geboden kort en bondig toe:


1. Bovenal bemin de klant
Negatieve of positieve reclame kunnen zich als een olievlek middels het internet snel verspreiden .

2. Converseren is plezant
Steven van Belleghem [Linkedin] maakte duidelijk dat de traditionele adverterdeerder door de (online) mond-op-mond reclame op vervroegd pensioen mag.

3. Test tot je niet meer kan
Gordon Bell [linkedin] stipt de voordelen aan van multivariate testen t.o.v. traditionele split-runs.

4. De vrouw is anders dan de man
Francoise Jehin [linkedin] gaf me na jaren zoeken tips om vrouwelijke consumenten eindelijk te begrijpen en bereiken.

5. Maak de link tussen offline en digitaal
Door de marketingdatabank te combineren met externe data en surfgedrag ontstonden voor P&C nieuwe inzichten.

6. Het eten stond in een verborgen zaal
Door een geheime deal met de weightwatchers liet de catering het een beetje afweten.

7. Gun uw klant een gepersonaliseerde mok
Door klanten een incentive te beloven werd de databank van Q8 goed gespijsd en kende de website een ongekend bezoekersaantal.

8. Pecha Kucha is een geslaagde gok
op de Marketing Day werd voor het eerst het Japanse pecha kucha-concept toegepast.

9. wees eco-efficiënt in het drukken
Luc Rogge maakte duidelijk hoe content driven marketing van ecologie en economie stomende minaars maakt.

10. Enkel de wereld redden zal niet lukken
Volgens Rik Torfs hoeven we de wereld niet te redden en door zijn droge humor vond ik dat ook niet erg.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...