Indien bomen op een dag zouden kunnen praten over direct marketing, zullen ze vermoedelijk geen liefkozende woordjes uit hun takken schudden. Velen hebben immers tijdens één of andere dm-actie wel enkele familieleden verloren. Reden genoeg voor het Gentse Milieufront om de papieren koe bij de hoorns te vatten. Ze trekken ten strijde tegen alle bedrijven die de anti-reclamesticker negeren en de Gentse brievenbusgleuven blijven terroriseren. Ze roepen iedereen dan ook op om een klacht in te dienen bij de dienst milieutoezicht. Bij een eerste klacht worden de boosdoeners enkel met een groene vinger gewaarschuwd, bij een derde inbreuk kunnen ze een administratieve boete krijgen van €60 per vaststelling. Vooral de pizzaboeren worden hierbij in het vizier genomen.
Dit laatste is wel een jammere zaak want de kartonnen reclamefolders smaakten - toen ik in een ver verleden nog in Gent woonde - doorgaans even lekker als de pizza's zelf. Gratis sampling van de burger ontnemen zou een schending tegen de menselijkheid moeten zijn. In ieder geval had ik het Gentse Milieufront aangeraden om de muziekgroep Laïs te vragen het liedje "Houd uw kanneke proper" te veranderen in "houd uw gleufke proper". Zou dat geen ideaal strijdlied zijn? Tot slot ook nog een kleine oproep aan de Groenen om mij geen dubbele brochures op te sturen naar het verkeerde adres. Ook ik wil een proper gleufke.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten