maandag 24 januari 2011

ode aan de moederkoek

De baarmoeder is vermoedelijk het enige gratis sterrenhotel ter wereld. We verblijven er 9 maanden in cocon van warmte en liefde. We knabbelen van de moederkoek en slurpen via de navelstreng alle smoothies naar binnen. Na ons verblijf checken we out - soms is het wat wringen om door de deur te kunnen - en staan we in het middelpunt van belangstelling. Iedereen komt boven ons wiegje hangen en trekt gekke bekken die zelfs Emiel Goelen doen verbleken. Elk jaar herdenken we dit wonderbaarlijk ritueel. Vrienden kladden je Facebookwall vol en sms'jes vullen de inbox van je iPhone. Ook marketeers willen het perswerk van jaren geleden terug herdenken. Mijns inziens doet de ene marketeer dat beter dan de andere. Zo vond ik de onderstaande verjaardagsemail van Vacature kort, krachtig en goed. Vooral het kleine ps'je dat als een appendix onderaan de email bengelt is een zeer goede dataquality zet. De email van Rabobank vond ik daarentegen een klein beetje "trop commercial".






Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...