dinsdag 5 juli 2011

Google + Gedachtesprongen

“There’s always room for some more”. Als het gaat om een lekker dessertje na een goed vullende maaltijd, dan zal dit in vele gevallen wel kloppen. Wanneer het gaat om een zoveelste nieuw social media-platform dan is er doorgaans van watertanden weinig sprake meer. Zo lanceerde Netlog een paar weken geleden nog het platform Ekko. Wegens tijdsgebrek heb ik de invite zelfs nog steeds niet geactiveerd. Vorige week werd Google + dan weer gelanceerd, waarmee Google het vuur aan de schenen wil leggen van Facebook. Alvast enkele gedachtesprongen:

1. Het eerste wat me opviel bij aanmelding was dat Google + naast man en vrouw ook nog oog heeft voor andere geslachten. Diversiteit is altijd leuk

2. Minder leuk is dat Google + verbinding maakt met Picasa. Per vergissing heeft ondergetekende een aantal albums verwijderd en bijgevolgd zijn een groot aantal Blogger-foto’s van de aardbol verdwenen.

3. Google + werkt met “kringen” waar je mensen in kan steken die al dan niet bepaalde delen van je profiel zien. In tegenstelling tot Facebook ga ik de “heksenkring familie” leeg houden. De cartoons en filmpjes rond het gebruik van deze “circles” duiken trouwens alvast in grote getalen op.



4. Grappig om te zien dat Mark Zuckerberg alvast de meeste volgers heeft op Google +, de oprichter van Facebook ziet er echter geen graten in.

5. Er zijn nog niet veel Google + tools bekend. Vandaag werd ik met de eerste eenvoudige tool geconfronteerd, namelijk eentje om een verkorte url met de username aan te maken: http://gplus.to
De grootste hamvraag is echter waar ik echter de tijd in hemelsnaam ga vinden om dit allemaal up to date te houden? Gaat een social media-secretaresse waarover ik vorig jaar nog blogde echt realiteit worden? Ga ik Google + nog gebruiken in de toekomst en gaat het dé geduchte concurrent worden van Facebook. Geen idee! Als ik het Insites-onderzoek van vorig jaar mag geloven zijn de meeste mensen wel verzadigd. De toekomst zal het echter uitwijzen, in afwachting mag u mij alvast toevoegen: http://gplus.to/marketingyudai

Matthieu van den Bogaert

2 opmerkingen:

Dieter Vertessen zei

Ik bied 10 euro voor een uitnodiging. :-)

MaT LeesT zei

Dieter, ik wil je gratis een uitnodiging sturen ;) probleem met de Google invites is dat ze bij sommige werken en bij anderen niet. Bovendien hoor ik links en rechts dat Google + nu voor iedereen toegankelijk zou zijn, maar als ik anderen hoor blijkt dit niet altijd te kloppen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...