woensdag 13 juni 2012

U bent een creatieve duizendpoot


Gezocht: Marketingtalent (M/V) van de toekomst


N.a.v. mijn artikel in het themanummer over creativiteit in DMUpdate 102: het profiel van de marketeer van de toekomst.

  • Klassieke marketingvaardigheden: klik met je doelgroep en specialist in één domein
  • Strategisch inzicht en business model creativiteit
  • Intelligente dataverzamelaar en analist
  • Soapproducer of journalist
Links

Enkele links om aan te knopen met de marketingvaardigheden van de toekomst.
1. Kan u zowel analyseren als holistisch en creatief denken?
·         Test: bent u een rechter- of linkerdenker: http://www.flandersdc.be/blog/bent_u_een_rechter-_of_een_linkerdenker/

2. De toekomst is aan de generalisten
Leer van Vikram Mansharamani (Yale University) waarom:

3. Business Model Creativiteit
·         Breng je revenue model visueel in kaart met deze toolbox: http://www.boardofinnovation.com/business-model-templates-tools/
·         Lees het boek Business Model Generation, download het Business Model Canvas en/of de iPad app: http://www.businessmodelgeneration.com/

4. Content creëren
Ben zelf nogal een fan van het Conversity model van Clo Willaerts: http://conversity.be/en/conversation/ Observatie – Conversatie – Conversie – Innovatie.
Niet echt dé link gevonden ivm content marketing. Punt is: in de verschuiving van one-to-many communicatie naar many-to-many (of people-to-people) verschuift de kost van mediaruimte naar redactie en contentcreatie. Je moet meer journalist spelen dan art director en je moet meer denken als een PR-manager dan als een advertising planner.

Koen Peeters


Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...