Gezocht:
Marketingtalent (M/V) van de toekomst
N.a.v. mijn artikel in het themanummer over
creativiteit in DMUpdate 102: het profiel van de marketeer van de toekomst.
- Klassieke
marketingvaardigheden: klik met je doelgroep en specialist in één domein
- Strategisch
inzicht en business model creativiteit
- Intelligente
dataverzamelaar en analist
- Soapproducer
of journalist
Links
Enkele links om aan te knopen met de
marketingvaardigheden van de toekomst.
1. Kan u zowel analyseren als holistisch en
creatief denken?
·
Test: bent u een rechter- of
linkerdenker: http://www.flandersdc.be/blog/bent_u_een_rechter-_of_een_linkerdenker/
2. De toekomst is aan de generalisten
Leer van Vikram Mansharamani (Yale
University) waarom:
3. Business Model Creativiteit
·
Breng je revenue model visueel
in kaart met deze toolbox: http://www.boardofinnovation.com/business-model-templates-tools/
·
Lees het boek Business Model
Generation, download het Business Model Canvas en/of de iPad app: http://www.businessmodelgeneration.com/
4. Content creëren
Ben zelf nogal een fan van het Conversity
model van Clo Willaerts: http://conversity.be/en/conversation/
Observatie – Conversatie – Conversie – Innovatie.
Niet echt dé link gevonden ivm content
marketing. Punt is: in de verschuiving van one-to-many communicatie naar
many-to-many (of people-to-people) verschuift de kost van mediaruimte naar
redactie en contentcreatie. Je moet meer journalist spelen dan art director en
je moet meer denken als een PR-manager dan als een advertising planner.
Koen Peeters
Geen opmerkingen:
Een reactie posten