dinsdag 15 oktober 2013

Marketingwijsheid #1 Hij die denkt gevonden te hebben…. heeft niet goed gezocht

Toen ik met pensioen ging in 2000 na 40 gelukkige jaren in de direct marketing wereld te hebben verwijld werd ik gevraagd of ik interesse had om links en rechts wat advies te komen geven.

Wel, ik had die interesse voor zover ik iets kon bijdrage aan het bedrijf dat mij contacteerde. Onmiddellijk moest ik terugdenken aan de hierboven geciteerde oneliner van een zeer wijze man uit het verre oosten. Deze man deed die uitspraak over de zoektocht naar het absolute hiernamaals.

Toch heb ik deze gedachte overgedragen naar de beleidsvoering die ik toegepast heb in mijn dagelijkse omgang. Blijven zoeken ook al is er een oplossing gevonden. Blijven zoeken naar vernieuwing en verandering. Er is altijd een nog betere oplossing dan degene die je net hebt gevonden en toegepast: een nieuwe werkwijze, nieuwe producten, nieuwe klanten, nieuwe medewerkers, nieuwe leveranciers, nieuwe inzichten via symposia, etc;

Enfin, een zoektocht die pas een einde krijgt na je pensioen.
Volhouden en veel succes gegarandeerd.

Michiel Casters



Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...