Men zegt: mensen lezen niet meer.
En juist daarom is copywriting belangrijker dan ooit.
Slimme copywriting. Woorden die de aandacht trekken. Die beroeren.
Elk. Woord. Is. Belangrijk.
Want met één welgekozen woord kun je een hele wereld oproepen in het hoofd van een consument.
Is er een onfeilbare lijst van magische woorden? Zoals ‘gratis’ en ‘promotie’ of ‘nu’? ‘Nieuw’? ‘Bespaar’ dan misschien, of ‘veilig’? ‘Bewezen’? Of zijn het ‘ontdek’, ‘garantie’, ‘gezond’ en ‘resultaat’?
Misschien. Misschien ook niet.
Want daarin ligt juist de kunst: elk merk, elk product, elke dienst heeft –zelfs voor elke doelgroep afzonderlijk- zijn eigen magische woordenlijst. Misschien zit ‘gratis’ daar wel bij.
Maar het kan net zo goed ‘u’ zijn, of ‘testpanel’ of ‘mojitogroen’. Hoe beter je je doelgroep kent, hoe meer je kunt toveren en betoveren met woorden die raken. Het hoeven er niet veel te zijn. Als ze de juiste persoon maar prettig in de oren klinken.
Natacha Ciezkowski
Trucsdeluxe
Geen opmerkingen:
Een reactie posten