1. Het loont zeker en vast de moeite om het Youtube-kanaal van Linkedin te volgen. Op regelmatige tijdstippen worden er videos met nieuwe features aangekondigd, tips gegeven hoe je je Linkedin Pagina moet optimaliseren of nemen inspirerende sprekers het woord.
2. Linkedin heeft een aantal Linkedin Productivity tools op haar website staan. Je vindt er onder andere een handige tool om je emailsignature te maken of een plugin om je Outlook te connecteren met je Linkedin.
3. Wist je dat je binnen je company page tot 10 ‘Showcase Pages’ kan aanmaken. Deze pagina’s stellen multi-brand companies in staat om hun boodschap beter te segmenteren naar de juiste doelgroep binnen dezelfde Linkedin-structuur. Zo kan Microsoft bijvoorbeeld een Showcase Page aanmaken voor producten zoals Microsoft Dynamics, Microsoft Office en de Xbox.
4. Het is een vermoedelijk een open deur intrappen met dynamiet als ik zeg dat één beeld meer zegt dan duizend woorden, toch is het opmerkelijk dat weinig tot geen mensen video gebruiken om zichzelf te verkopen op Linkedin. Nogtans is het kinderspel om een video op te nemen via je webcam – gebruik hiervoor Youtube of tools zoals Windows Movie Maker – en deze vervolgens up te loaden op je eigen Linkedin-profielpagina.
5. Om wat meer leven in de Linkedin-brouwerij te krijgen kan je verschillende zaken doen zoals een poll starten of door af en toe te werken met de ‘manager’s choice section’.
Workshop: Hoe zet je LinkedIn echt succesvol in je prospectiestrategie in?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten