donderdag 27 maart 2014

5 termen uit het nieuwe Marketing Update nummer om in je oren te knopen

Deze week viel het nieuwe Marketing Update-nummer in de bus bij de abonnees. We geven alvast bruikbare 5 termen mee uit deze nieuwe editie die u zeker in uw marketingoren moet knopen.

1. 'Mychiatry' is de toenemende trend waarbij mensen technologie gebruiken om hun gezondheidstoestand te monitoren. Zo is 'Shadow' bijvoorbeeld een app die je dromen opslaat en onthoudt. Het is slechts één van de zeven trends die Joke Claesen blootlegt voor 2014.

2. Wist je dat consumenten zich van een buying experience slechts twee dingen herinneren, namelijk hoe ze zich voelden op het piekmoment en hoe ze zich voelden op het einde van de buying experience. Nobelprijswinnaar economie Daniel Kahneman noemt dit de 'Peak-end feelings'. Johan Verest gaat hier dieper op in en haalt in zijn artikel Ikea aan als schoolvoorbeeld.

3. Gooi 'keyword stuffing' in de kerker en focus je op link building. Matthieu van den Bogaert haalt 10 creatieve regels aan die een betere content marketing garanderen.

4. Volgens Natacha Ciezkowski is 'content mapping' de ideale tool om je content marketing te structureren. Ze legt het begrip niet alleen uit, maar geeft tevens tips en reikt tevens een aantal voorbeelden aan van gratis tools die je kunnen helpen zoals Bubbl.us, Mind42.com en Coggle.it.

5. Wist je dat de 'Power Editor' de advertentietool van Facebook is en dat je met een geüploade lijst e-mailadressen of gsm-nummers hiermee 'custom audiences' kan maken. Sofie Willems geeft 5 1/2 tips om meer uit de Facebookgoudmijn te winnen.
U bent nog geen abonnee. Geen paniek, we gaan u niet voederen aan de panda's of op reis sturen naar de Krim. Word nu abonnee en verbeter uw marketingleven.


Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...