maandag 14 april 2014

3 redenen waarom je Twitter zou moeten ormarmen



Twitter moet voor heel wat spraakwatervallen een ware beproeving zijn. Het moet aanvoelen alsof je 140 olifanten in één kleine Smart moet persen. Ik kan deze uitdaging alleen maar beamen. Toch blijft Twitter de social media parel in mijn communicatie-oceaan. Ik houd er gewoon van. En dat om drie belangrijke redenen.
1. Een tweet kan maximaal 140 tekens tellen. Dit arbitrair getal was aanvankelijk bedoeld om compatibel te zijn met SMS’jes. Het beperkte aantal stimuleerde de komst van URL-shorteners zoals Bit.ly en Goo.gl. Mijn voorkeur gaat uit naar deze laatste. Korte tweets maken is kort samengevat yoga voor de hersenen. Een tweet van 141 tekens toch nog kunnen inkorten tot maximum 140 characters, het voelt aan alsof je een mini-orgasme krijgt.

2. Ik heb persoonlijk steeds de indruk dat informatie op Twitter zich veel sneller verspreidt dan info op Facebook. Ellen Degeneres haar Selfie op de Oscars werd maar liefst 3.429.060 keer geretweet. Mark Zuckerberg heeft naar verluidt zijn pantoffels opgegeten van jaloezie. Wie trouwens op de eerste rij wil zitten van de actualiteit kan maar beter op Twitter zitten. Osama bin Laden beklaagt het zicht naar verluidt nog steeds.

3. Als je op Twitter zit heb je in tegenstelling tot Facebook niet het gevoel dat je op een melkkoe zit die constant van richting verandert in de hoop nog meer geld uit je zakken te schudden. Als je weet dat de het organisch bereik naar je fans van een company page op Facebook de laatste jaren is gezakt van 15% naar amper 2% dan besef je dat ze bedrijven als vee in de richting van de betaalbank duwen. Bij Twitter heb ik dat gevoel (voorlopig) nooit gehad.
@marketingyudai

PS: Op 22 april leer je tijdens een boeiende workshop hoe je impactvol communiceert via twitter.


Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...