zaterdag 31 oktober 2015

De online veranderingsshow: oktober

Er is geen enkele marketingmachine die in oktober zo gesmeerd liep als deze van Studio 100. De zoektocht naar en media-aandacht voor de drie nieuwe meisjes van K3 doet iedere marketeer wellicht watertanden. Er waren echter ook nog andere zaken die menig marketeer wakker hielden tijdens de maand oktober.

Instagram



Deze maand mocht de mensheid de verjaardag van Instagram vieren. De app om foto’s te delen heeft ondertussen al 300 miljoen gebruikers, waarvan 70 procent zich buiten de Verenigde staten bevindt. Dagelijks worden er zo'n 70 miljoen foto's gedeeld en worden er 2,5 miljard likes uitgedeeld. Voor Prince was de verjaardag alvast een uitgelezen kans om terug te keren naar de foto-applicatie met als username Princestagram. Lees ook: Instagram 5 jaar: alle mijlpalen op een rij [infographic] (Frankwatching).

Privacy
Wordt u ‘s nacht badend in het zweet wakker omdat u niet weet wat er met uw Facebook-, Twitter- of Googledata gebeurt? Ik vermoed van niet. Gelukkig zijn de Europese datawaakhonden iets alerter en hebben ze hun tanden gezet in het bestaande Safe-harbor akkoord dat stelt dat data mag terugvloeien naar de Verenigde Staten als er een bepaalde mate van veiligheid kan gegarandeerd worden. Wordt zeker vervolgd! Lees ook: Europe wants a fresh data transfer pact with the US (Thenextweb.com).

YouTube red
'The ultimate YouTube experience' zo werd de nieuwe abonnementsservice van YouTube aangekondigd op de officiƫle blog. Het voordeel voor abonnees is dat je onder andere advertentieloos door videoland mag huppelen en video's offline kan bekijken. Voor gewone YouTube-gebruikers verandert er niks, maar je kan je er geld op inzetten dat Google de advertenties op het gewone platform zal opdrijven en adblockers zal bestrijden om iedereen richting de betalende stal te drijven. Lees ook: YouTube Red is here: Seven things to know about our new subscription service (youtube Creator blog).

Webshop
Online shoppen heeft zijn voordelen: je moet geen parkeerplaats zoeken, er zijn geen files aan het pashokje en er staan geen oude mensen hun kleingeld te tellen aan de kassa. Toch is het niet allemaal spijs en vree. Zo trok consumentenorganisatie Test-Aankoop aan de alarmbel door te stellen dat maar liefst de helft van de webshops het risico loopt gehackt te worden. Lees ook: 50 % van de webwinkels lopen risico gehackt te worden (Test-Aankoop).

Adblockers
Wie vandaag de dag de website bezoekt van de Duitse krant Bild en Adblockers geactiveerd heeft zal misschien verwonderd opkijken. De bezoekers krijgen immers een pop-up met de boodschap dat ze ofwel de software moeten uitzetten ofwel 2,99 euro per maand moeten betalen voor een advertentieloze website. Lees ook: Zijn adblockers effectief diefstal? De mening van een juridisch expert (Bloovi).



Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...