zaterdag 28 mei 2011

Mc Donalds aanvaardt Monopoly geld




Soms zou ik graag eens snuisteren in de speelkast van de hedendaagse jeugd. Zou ik er nog Lego aantreffen? Zou het vroeger zo goed gevulde rek met gezelschapsspelletjes nog bestaan? Dit weekend werd er nog eens een speldoos aangeschaft. Het werd stratego. Wat me bij aankomst thuis onmiddellijk in het ootje viel was dat de kortingsbon die op de doos plakte en me als een rode stier op een rode doek had aangetrokken, vervallen was. Tijdens de Franse Revolutie zouden dergelijke marketeers onder de guillotine zijn verdwenen. Ik weet echter niet of de fout bij het Nederlandse warenhuis V&D ligt of bij spelproducent Jumbo.

In ieder geval stel ik als marketeer vast dat gezelschapsspelletjes ook vaak gebruikt worden als inspiratiebron voor marketingacties. Zo had je enkele jaren geleden nog de actie van de Eurostar. Ook McDonalds heeft Monopoly gehanteerd in één van haar acties. Klanten konden op een bepaald moment hun hamburgers kopen met echt Monopoly-speelgoedgeld. Ik zal het in ieder geval eens testen of ik mijn volgende gezelschapsspel-aankoop ook met Monopoly geld kan betalen. Ik zou dan minder zwaar tillen aan een kortingsbon die over tijd is.



Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...