maandag 30 mei 2011

Papier masseert de hersenen beter






Marketeers die van plan waren om heel hun budget op online marketing in te zetten en direct mailing te behandelen als ware het een genetisch gemanipuleerd patattenveld, kunnen maar beter even op de noodrem trappen. Een onderzoek van brand agency Millward Brown toonde immers aan dat een papieren advertentie of direct mail meer emotionele impact heeft op onze hersenen dat de doorsnee digitale marketingacties. De onderzoekers gebruikten daarvoor een fMRI hersenscan waarbij bleek dat de hersenen meer activiteit vertoonden bij offline communicatie-uitingen. De onderzoekers maakten wel de kanttekening dat het moeilijk is om de online met de offline wereld te vergelijken omdat de eerste meer mogelijkheden biedt zoals het opnemen van video, geluid of interactiviteit. Dat verklaart misschien onmiddellijk waarom er sinds kort van Playboy een iPad-versie beschikbaar is, dan komen de artikels beter tot hun recht. [studie]

1 opmerking:

Kris zei

Playboy is het niet voor het interactief inzoemen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...