zaterdag 12 februari 2011

De Groupon email-lawine




Ik weet niet hoe het bij u zit, maar ik heb een echte haat-liefde verhouding met mijn mailbox. Als ik op bepaalde momenten mijn mailbox opentrek wordt er automatisch een glimlach op mijn gezicht getoverd. Leuke mailtjes van vrienden of familie voelen aan alsof je een zakje lavendel opentrekt. Op andere momenten lijkt het dan weer alsof ik het deksel van een beerput wegneem. Ik hoop dat er ooit een medische verklaring komt waarom sommige mensen het "cc-field" misbruiken of waarom anderen een fobie hebben dat hun mail niet binnen de 5 minuten wordt beantwoord. Ook bij commerciële emails en nieuwsbrieven steekt deze haat-liefde verhouding de kop op. Groupon is een mooi voorbeeld dat dit schizofreen gevoel illustreert.

Groupon is een platform dat extreem hoge kortingen aanbiedt door gebruik te maken van groepsaankopen. Een actie gaat pas door als een vooraf bepaald aantal mensen intekenen op een bepaalde deal. Wie meer over Groupon te weten wil komen moet zeker de blogposts op eens lezen op Conversity.be of The Conversation Manager . Waar het mij om gaat is de email-lawine waar je in terecht komt op het moment dat je je inschrijft op de Groupon nieuwsbrief. Het lijkt wel alsof je het doodsvonnis van je eigen mailbox met digitale inkt ondertekent. Elke dag krijg je minstens twee aanbiedingen op je afgevuurd.



Om mijn mailbox te behouden van een lawine-dood heb ik deze ochtend de stekker er uit getrokken en op de unsubscribe-button geklikt. De enige boodschap die ik kreeg was: "Het emailadres is succesvol afgemeld van de Groupon-nieuwsbrief voor Nationale Deal". Jammer, hadden ze me gevraagd om de frequentie te veranderen of laten kiezen uit specifieke aanbodcategorieën, dan had ik de navelstreng niet volledig doorgeknipt en mij meer gecontroleerd laten voeden met hun aanbiedingen.



PS: De nieuwe DM Update is volledig gewijd aan nieuwsbrieven!



4 opmerkingen:

MaT LeesT zei

Update: heb me vandaag voor de derde keer proberen uitschreven van de Groupon nieuwsbrief. Nu wo word ik pas echt geïrriteerd.

Vincent Andries zei

I know the feeling. Kutirritant, die Groupon-newsletters...

-V

Dennis Moons zei

"Het emailadres is succesvol afgemeld van de Groupon-nieuwsbrief voor Nationale Deal"

Naast nationaal hebben ze ook nog mails per Provincie/stad of per deal zelfs..

Unknown zei

Bij CoolCoups kan je je laten inschrijven voor 1 stad of regio, dat bespaard toch al aan het aantal spammails

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...