maandag 28 februari 2011

Seminar How to be a successful converstation manager




Vandaag, 28 februari, was er het seminar met Steven Van Belleghem auteur van het succesvolle boek: De Conversation Manager. Hierbij uit de losse pols enkele van de kernideeën uit dit seminar dat unaniem door alle deelnemers de score "zeer goed" kreeg op het evaluatieformulier. (Iemand schreef er zelfs bij: "In jaren niet zo'n goed seminar meegemaakt").
- Op de curve van de product life-cycle zit Facebook op amper één derde van zijn potentieel. Per seconde komen er 8 facebookleden bij. Het einde is dus nog niet in zicht.

- De boost is dubbel: niet alleen komen er méér mensen bij, de mensen die er al zijn spenderen ook steeds meer tijd op Facebook.

- Leren omgaan met de social media vereist in de bedrijven een "change" op 3 niveau's:

(1). persoonlijk: Je moet je eigen gedrag aanpassen (bv je moet leren zelf actief de social media gebruiken).
(2). structureel: Je moet de silo structuur in je bedrijf doorbreken.
(3). cultureel: Er moet een politiek van eerlijkheid, en openheid zijn.

- Op dit moment is amper 8% van de marketeers actief gebruiker van de social media.

- Amper 6 tot 18% van de berichten op social media zijn negatief, dus 82% tot 94% is positief. Social media zijn dus veel meer dan een uitlaatklep voor zeurpieten.

- Klantenretentie is de nieuwe vorm van acquisitie.

- Advertising is the start of a good conversation.

- De centrale vraag die de conversation manager zich moet stellen is: "Wat wil ik dat de mensen over mij vertellen."

- Eens je participeert in de online conversaties zijn de drie belangrijkste copywriting tips:
(1). Gebruik enkel positieve taal.
(2). Dank u...
(3). Sorry...

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...